otrdiena, 2010. gada 16. februāris

Ziņa no Bulgārijas











Kad es biju vēl Latvijā, skatījos un priecājos par jauniešiem EVS citās valstīs, nejauši uzgāju dažus interesantus citātus un man sanāca tos nogalabāt word failā.
Tagad šie vārdi ir pieķērušies pie sirds, jo tā tas patiešām ir.
Aizbraukšana no savas pilsētas, kur apkārtējiem jau ir savs priekšstats par jaunieti, ir izraušanās no savas pagātnes, un, esot te, viņi uzdrošinās dzīvot, uzvesties un veidot attiecības tā, kā līdz šim nav varējuši. Daļa brīvprātīgo pat atzīst, ka ir pārsteigti, atklājot sevī jaunus talantus, slēptas vēlmes un radošo brīvību! Protams, ir daži jaunieši, kas jaunajā vidē vēl vairāk norobežojas un nespēj atbrīvoties.

Var teikt, ka visās organizācijās izaugsme ar katru nākamo brīvprātīgo ir līdzīga. Pirmais brīvprātīgais, kas tiek uzņemts organizācijā. ir kā paraugs. Otrajam brīvprātīgajam, kas tik uzņemts tajā pašā organizācijā, ir visgrūtāk, jo ne/apzināti brīvprātīgie tiek salīdzināti. Un trešie brīvprātīgie jau tiek pieņemti tādi, kādi viņi ir.
- mans komentārs: esmu savā organizācijā 7. EVS un tikai mana mentore mani salīdzina ar iepriekšējo latviešu meiteni, jo es viņai esmu 3.šā brīvpratīgā. Tiek salīdzinātas latviešu kopējās un atšķirīgās īpašības.

Eiropas Brīvprātīgajā darbā ir jāiemācās dzīvot dzīvi, ir jāiemācās slinkot un par sevi pastāvēt, ja to vajag. Jāiemācās ar minimāliem finansiālajiem resursiem ceļot un paņemt no šī EBD laika to, ko tev pašam gribas.
- šis man visvairāk pieķer pie sirds, jo ES PATIEŠĀM IEMĀCOS PAR SEVI PASTĀVĒT, jo neviens cits jau to nedarīs. Nacionālā aģentūra palīdzēja man izcīnīt lielu karu. Slinkot?- tas nozīmē sevi palutināt! pamēģini atlikt vienu darbu uz rītdienu- tev jau būs 5 darbi, un ja vēl izdodas atlikt, tad reizumis nemaz neizdodas izpildīt.
Ko es paņemu no sava EVS???- dzīvoju divās atšķirīgās kultūrās no Latvijas kultūras! Bulgāru un čigānu. Bulgāri ir laipni, sirsnīgi un atvērti. No sākuma nebija tik viegli bučot uz abiem vaigiem sasveicināšanās laikā. Tagad jau pierasta lieta, tā pat kā galvas kratīšana pretējā virzienā. ( Jā krata kā Nē, un Nē kā Jā) bija tūkstošiem pārpratumu un vēlaizvien jau ir, bet mazāk. Tagad jau no emocijām var nolasīt. + pašai jau automātiski aizgājis! redzēsiet, kad atgriezīšos.
čigānu kultūra? -Oh. Katru dienu, kas jauns. Mani tuvākie draugi ir čigāni. Tās tradīcijas. piemēram šodien man mute atkārās, kā 14. gadīgs puisis ar mani dejoja. Kuček. lai kā man gribētos, nesanāks iemācīties. man nav čigānu asinis. Bet liels + ir. Esmu jau labi pieņemta vietējā sabiedrībā, daudzi mani sveicina un atceras ( ko nevarētu teikt par mani, jo viņi visi ir daudz maz līdzīgi, manā izpratnē). Un vienmēr apstājos un parunājos, ja mani kāds uzrunā. :)


Sveiciens no Balkāniem. šodien ārā +4, sniegs kūst un visur slapjšs, bet balkānu saule ir fantastiski skaista.
No sākuma bija- Oh, 10 mēneši. tagad ir- vai, vēl tikai 5 mēneši. :(

Var iemest aci manā blogā:
mani memuāri ir daudz un dažādi, jo es meklēju sevi un dažkārt blogs ir pieejams un pierakstu visu, kas iespējams- tēma vai netēma
http://lienelienbg.blogspot.com/
http://lienelienbg.blogspot.com/

Nav komentāru: